Eerste week Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sander Tol - WaarBenJij.nu Eerste week Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sander Tol - WaarBenJij.nu

Eerste week Curacao

Blijf op de hoogte en volg Sander

05 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover: mijn reis naar Curacao voor bijna 6 maanden begon. Eenmaal aangekomen op Schiphol bleek dat ik een uurtje vertraging had. Geen probleem, dan maar even koffie drinken. Na de koffie was het tijd om afscheid te nemen, viel me toch iets zwaarder dan gedacht. Eenmaal door de paspoortcontrole bleek dat de vertraging zelfs uitliep naar ruim 2 uur vanwege een technisch mankement. We kregen hierdoor een nieuw vliegtuig, dat gelukkig wel sneller was. De vertraging viel uiteindelijk mee, een klein half uurtje. Aangekomen op de luchthaven, bepakt en bezakt (2 koffers, handbage, laptoptas en kitesurfspullen) op zoek naar de taxi. Tijdens de taxirit bleek wel dat rijden op Curacao iets heel anders is dan auto rijden in Nederland. Rechts heeft bijna nooit voorrang, maar het is vooral een kwestie van voorrang nemen. Gordels en richtingaanwijzers, daar doen ze hier niet aan. Rond 8 uur was ik dan eindelijk in het studentenhuis, kennis gemaakt en geprobeerd om zo laat mogelijk te gaan slapen, 11 uur en ik was doodmoe.

Volgende morgen om 7 uur klaar wakker, dan maar koffertje uitpakken en lekker douchen. Totdat je tot de conclusie komt ze geen warm water hebben. Niet om te douchen en niet om te afwassen. Elke keer dus een lekkere koude douche. Genieten hoor! ‘ s Ochtends rustig aan gedaan, boodschappen doen bij de Albert Heijn, laatste schoolwerk afmaken en skypen. ‘s Middags naar het strand geweest. Voor strand moet je hier betalen, maar dan heb je ook wat. Mooie witte stranden met palmbomen en een blauwe zee. Ideaal!

Vrijdagochtend introductie gesprek gehad bij mijn stagebedrijf. Ik loop stage bij Startup Stock Exchange, een Amerikaans aandelenbedrijf (www.startup.sx). Super leuk introductiegesprek gehad. Daarna autootje opgehaald, een Hyundai i10. ‘s Middags beetje op terras gezeten bij ons appartement. ‘s Avonds begon het eerste feestje, Full Moon Party (ondanks dat de maan niet scheen haha). Full Moon Party vindt 1x per maand plaats om het strand. Een groot podium met goede muziek, veel mensen, een kampvuur en vuurwerk. Erg gezellig.

Zaterdag naar het strand geweest. Zanzibar, erg mooi strand. ‘s Middags was happy hour (dat hebben ze eigenlijk elke dag). ‘s Avonds rustig aan gedaan en op tijd naar bed gegaan. Zondag hadden we poolparty bij een ander studentenhuis bij ons in de straat. BBQ, biertje, zon en lekkere muziek. Niet verkeerd hoor, haha.
Maar, maandagochtend begon het echte werk. Van half 9 tot half 6 werken. 4 dagen in de week op kantoor, vrijdag is ingedeeld voor schoolopdracht. Die mag je thuis doen of op werk. ‘s Ochtends kregen we introductie van de systemen en moesten we allerlei accounts aanmaken. ‘s Middags heerlijk geluncht op kosten van de baas, bij een restaurant met uitzicht op zee. ‘s Avonds met wat jongens eten gemaakt, iedereen kookt een andere dag wat.

Zo, dit was het dan voor nu. Zoals wel blijkt, vermaak ik mij hier prima :)
Ik wil proberen 1x in de 1,5-2 weken een berichtje te plaatsen. Foto’s zal ik op Facebook plaatsen zodat jullie ook kunnen meegenieten.

Groetjes!

• 07 Februari 2014 - 18:57

Alexander:

Hi Sander,
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Veel plezier en suc6.